Monday, February 4, 2013

The Men I Do; The Men Who Do Me

(Presens. Nuet. Nu. Nutid. Nästan.)

Blåmärkena. 
Halsen, nacken, armen, benet. 

En svart scarf. En orange scarf. 
Höger ben. Vänster bakficka. 

Blå läppar. 
Får användning av mitt nya läppglans. 
Concealer. För min foundation. 

Blir tvungen att köpa en polotröja inför en släktmiddag. 

K som frågar ”Vem har du slagits med?” 

Livet behandlar mig väl just nu. 

... 

”Antingen så kan vi prata om relationer och om oss, men det kanske tar tre timmar. Eller så kan vi äta och sen knulla.” 
”Vi gör allt. Vi börjar prata nu, och så märker vi hur lång tid det tar. Och så äter och knullar vi när vi kommer hem.” 

Tre timmar senare har jag ritat en mindmap med alla hans någorlunda pågående relationer. Efter vissa av namnen har jag ritat ett hjärta, en del har någon anteckning vid sidan av eller under. Under vissa står det S&M. Hjärtat skenar och lugnar sig igen. Jag skriver inte in mig själv. Däremot ritar jag en egen dagen därpå, när han har gått.


No comments: