Tuesday, March 27, 2007

Dilemma

Nu har jag kommit tillbaka från Miami. Det var roligt där, såsom det brukar. Jag jobbade med att dela ut prover på en ny ansiktskräm, vi var tvungan att ha på oss svarta skor, svarta piratbyxor, och svarta tröjor med en limegrönt tryck som det stod "Feed your skin, starve your wrinkles" på. Jobbade för det mesta på Ocean Drive, och knata runt där i svarta kläder är ungefär som att vara i en bastu, men det var bra betalt enligt mina mått.

Var nästan uteslutande på South Beach, eftersom det är där Jenni bor, och det finns en hel del att säga om den delen av Miami। Minns vad V sa innan jag åkte, om när hon var där en gång som barn på semester och alla åkte runt i bilar med öppna tak och bikinibrudar som sjöng "oh oh" i takt med musiken. Ungefär så är det. När jag promenerade med en vän så såg han några barn, och kommenterade det, och jag frågade om det var ovanligt med barn här. Ja, sa han. "South beach is not a place for children." Varannan människa man möter är turist, ingen är från början från Miami, ingen är född där. Alla är överens om att "Miami is not like the rest of America", på gott och ont. Det finns med jämna mellanrum skyltdockor som har större bröst än Barbie, folk går förbi, suckar smått roat och säger "only in miami beach".


Förutom turister finns det mycket konstnärer i Maimi, och mycket surfare। Jenni försökte lära mig surfa en dag, jag kände mig som en valross, men när en våg väl "fångat en" var det väldigt roligt.


Jag har heller inte träffat en enda människa som har ett gott ord att säga om Bush। Brorsan Jeb är ju guvernör i Florida, så jag förväntade mig faktiskt att träffa någon som har del i skulden för att han sitter där.


Iaf, nu till dilemmat:
Jag har en tenta på fredag। Jenni och hennes vänner skall åka till Key West på onsdag kväll. Key West är det bästa stället i hela Florida. Jag vill till Key West, men jag vill inte köra min tenta. Vadskajagtamigtill? Nytta? Nöje?


Vem vet när jag kommer dit nästa gång? Livet? Eller böcker? Böckerna finns ju kvar, livet far iväg i skrivande stund. Varför just nu? Hjälp mig!

2 comments:

ina said...

Omtenta? *visslar*

Anonymous said...

Jo, det lutar åt det...:P Lycka till med din!