Monday, October 1, 2007

Håll i hatten


Jag packade och packade nog om min väska minst 5 gånger i fredags i ett försök att reducera min packning. Till slut gav jag upp och bestämde mig för att jag får dumpa saker på vägen ifall jag inte orkar bära.

Dagen efter min ankomst till Lund upptäcker jag att jag glömt min mössa på tåget. De som känner mig vet att just mössor har en aldeles speciell benägenhet att rymma ifrån mig. Och att jag sällan uppskattar det. Läser Days and nights of love and war av Eduardo Galeano. Han skriver ” I lost quite a few things in Buenos Aires. Due to the rush or to bad luck, no one knows where they ended up. I left with a few clothes and a handful of papers.
I don’t complain. With so many people lost, to cry over things is to lack respect for pain.”

Träffade rödtott precis utanför stationen. Ibland tror jag att livet driver med mig.
"det finns vändpunkter"
Vi säger så.

1 comment:

Anonymous said...

underbara maria, fan vad kul du ska ha nu!
saknar dig!
/Zanna